BAB TIGA

Background color
Font
Font size
Line height

Malam selepas kejadian itu dipukul

Disember 2012

Nasib baik sudah tengah malam, jika Taehyung ditangkap masuk ke aparat elit dalam keadaan ini, dia akan dihantar ke balai polis. Nasib baik Jimin mempunyai tempat ini untuk hidup, kerana ini juga impiannya.Taehyung mempunyai kunci bilik Jimin kerana sejak permulaan kita selalu bertukar item, dia juga mempunyai kunci almari pakaian Dan perkara-perkara kecil lain yang menjadi bahan pelengkap persahabatan kita.

Lampu mati.

Taehyung  tidak cuba menyala sama ada.Dia jatuh di atas jubin sejuk di hadapan pintu masuk, kerana kepalanya terus menyakitkan,dia lebih baik menutup mata  hanya beberapa minit.

Maaf, Jimin-ah, saya perlu menyusahkan awak lagi.

3.40 pagi

Ada seorang pegawai polis.

Shit!

Jimin perlahan kereta, dengan peningkatan kebimbangan. Bagaimana jika Taehyung tidak menanti aku? Bagaimana jika dia melompat atau sesuatu yang lebih menakutkan daripada itu, maka bagaimana perasaan anda jika dia berulang lagi?

Bagaimana ini?

Polis, sialan!

Satu minit. Mengapa GPS tidak berjalan secara automatik? Adakah destinasi Jimin baru dibuka jadi ia tidak termasuk dalam peta ini?

Ah, suara tuan rumah itu berputar lagi. Mungkin kerana kesalahan sistem telah hilang, wanita membaca panduan itu lagi, dan saya dapati di mana Taehyung berada.

Taehyung-ah, tunggu saya. Tolong jangan buat keputusan gila sahaja. Tunggu kawan baik awak.Nenek memberi saya segelas ubat herba yang dia bawa dari Amerika,Jimin cuba meminumnya dengan melupakan bau ubat herba ini. Neneknya memberitah banyak tentang perjalanannya, dia juga membawa kain dari sana, Jimin terpaksa memakai kain itu dan melepas pakaian dengan dada kosong yang menunjukkan betapa sesuai dia  memakai kain itu.

"Hyung, ada panggilan untuk awak." Jae menjerit dari ruang tamu sambil memanggil panggilan telefon kepada Jimin, saya meminta nenek saya untuk mendapatkan panggilan.

"Jimin ada di sini," belum lagi dia selesai kata-kata, suara seorang wanita yang diusir terlebih dahulu.

"Jimin-ah, adakah awak tahu di mana Taehyung? Saya telah melihat rumahnya tetapi nenek berkata dia tidak berada di sana, dan saya bimbang kerana dia tidak menghubungi saya sama ada. "Ada teriakan di hujungnya, wanita itu nampaknya bergetar dari menangis.

"Apa yang salah, Zian? Apa yang berlaku? "

Tetapi Zian hanya tersenyum.

"Zian, beritahu saya, apa yang salah?"

"Saya akan memberitahu awak kemudian, cerita itu panjang dan pada masa ini saya tidak menumpukan kepada sesiapa sahaja dan apa sahaja, saya hanya ingin tahu di mana Taehyung adalah." Sekali lagi dia menangis dengan sedih yang membuat Jimin mahu berlari ke Taehyung dan meminta penjelasan.

"Mungkin dia ada dalam aplikasi saya. Adakah awak ingat awak menjemput dia makan di sana? Pergi ke alamat itu, dia mesti berada di sana. "

"Ya, ya, terima kasih, Jimin."

"Zian-ssi, sila menjaga Taehyung. Tolong berikannya makanan sebelum saya pulang, adakah awaj tahu bahawa kadang-kadang dia menjadi rapuh? "Saya mengingatkan Zian lagi bagaimana Taehyung kita mempunyai sisi gelap yang hanya kita tahu.

"Ya, saya akan menjaga dia. Awak dengan cepat menyelesaikan persembahan awak Datang, dan saya akan memberitahu awak segala-galanya. Ya, saya perlu pergi dengan serta-merta. "

"Berhati-hati, Zian."

Jimin meletakkan telefon dengan lemah, bertanya kepada diri sendiri apa yang sedang berlaku kepada mereka? Adakah mereka berpecah? Tidak,dia tidak fikir mereka akan dapat berpecah.

"Taehyung kenapa?" Jae muncul di belakang saya dan bertanya dengan cara yang keren, Jimin hanya menggelengkan kepalanya meyakinkan diri bahawa Taehyung baik-baik saja. Ya, sahabat baikku pasti dapat mengatasi masalah yang ada padanya.

~bersambung~

You are reading the story above: TeenFic.Net