BAB ENAM

Background color
Font
Font size
Line height

Taehyung tidak lagi dipanggil Jimin berharap kereta ini boleh terbang ke tempat di mana Taehyung adalah, tetapi dia tahu bila kereta ini tidak dapat terbang.Jimin teringat dengan baik, selepas hari terakhir kami menatap, Taehyung menjadi sepasang debu, dia terus menangis dan bersembunyi di apartmen Jimin, merapikan seperti kertas dan sentiasa menyalahkan dirinya.

XiuMin, saudara sulung Zian berjaya mengetahui bahawa Zian hamil dan memaksa gadis miskin itu untuk mengugurkan kehamilannya.Selepas itu Taehyung dan Zian adalah seperti anak patung yang tidak bernyawa dan tidak berdarah, mereka tidak teruja, bahkan untuk makan. Dalam tempoh 1 bulan terakhir di sekolah, Zian terus mengawal para pengawal untuk membuat mereka sangat sakit, dan membuat Jimin merasa sangat bersalah atas apa yang mereka alami.

Setiap kali Jimin pulang dari sekolah, Kami meluangkan masa dalam kesunyian, makan dengan air mata, belajar dengan menghormati, tidur dengan senyap.Dari hari itu Taehyung menjadi lebih sabar, sehinggalah pada suatu hari dia pulang ke neneknya dan memutuskan untuk bangun, terlupa apa yang menjadi bahagian kesakitannya, lupa bahawa dia pernah mempunyai darah di tubuh wanita.

Selepas tamat pengajian Zian telah diambil oleh XiuMin untuk meninggalkan bandar kita, memberi sedikit masa untuk Taehyung meminta terima kasih kerana telah memberikan harapan kepadanya walaupun akhirnya hilang, tetapi ia menjadi bahagian paling indah dalam hidupnya, menjadi kisah yang sukar untuk dielakkan walaupun dia telah berkahwin dan mempunyai keluarga yang mampu memberinya kebahagiaan.

Taehyung hanya ingin mengucapkan terima kasih kerana menjadi wanita dan walaupun hari ini masih seorang wanita.Ya, wanita itu.

Taehyung telah hilang dalam kenangan Masalalu, menangis seperti ketika Jimin dan Taenhyung menghadapi masa yang sukar. Kita benar-benar perlu disembuhkan, luka di antara kita terlalu besar untuk dirawat.Taman? Tempat yang dilawati Taehyung adalah taman yang telah ditutup beberapa ketika dahulu.

Jimin keluar dari kereta dan berlari ke pintu pagar taman permainan, dengan harapan untuk segera mencari Taehyung di sana, tetapi nampaknya tidak ada kawan saya.

Jimin memanggil telefon bimbit tetapi telefon bimbit tidak aktif.Ketakutannya bertambah.

'Di mana dia pergi?Tuhan, jangan buat Taehyung terluka lagi. Tolong bantu,',

Air mata jatuh.Jimin takut jika mereka menyakiti Taehyung lagi, kenapa dia begitu bodoh sehingga dia mahu bertemu dengan Zian sahaja? Mengapa tidak mengajak aku?Jimin  berlari dengan air mata, mencari tempat kawannya yang terbaik.Tidak ada lagi. Dia sudah cukup merasakan kehilangan, tidak lagi pada masa ini Tuhan, bukan untuk Taehyung.

....

Pada jam 4 dan Jimin belum lagi tiba.

'Di manakah dia? Adakah dia tidak mahu mendengar cerita saya? Bagaimana saya membuat XiuMin menangis dengan kata-kata saya, bagaimana saya mengalahkan XiuMin dengan tangan saya sendiri kerana kata-kata kasarnya kepada Zian, bagaimana dia akhirnya mengakui bahawa sebenarnya membenci saya hanya kerana saya berasal dari orang biasa yang tidak mempunyai harta, hanya kerana dia takut saya tidak dapat menyokong anda wanita itu.Bagaimana ia membuatkan saya menangis seperti kanak-kanak di hadapan semua orang, dan bagaimana seorang lelaki dari lelaki lain yang menikah dengan Zian datang dan memeluk saya memberi saya kehangatan yang saya tidak dapat dari anak saya?'

Taehyungmenangis lagi.Jimin berlari ke pintu taman, dia kelihatan letih dari berlari, matanya penuh dengan air mata. Ah, maafkan aku.Sesuatu yang menyeberang kepalaku, Taehyung menghidupkan telefon bimbit dan mod penerbangan diaktifkan.

Buka nota dan tulis beberapa perkataan di sana.

4 'O'Clock'

Lagu untuk Jimin.

Lagu untuk kami.

Lagu untuk Zian.

Lagu untuk Anak atau anak perempuan.

Saya harap anda gembira.

"Hei, Moonchild !!!" Saya memanggil Jimin dengan senyuman yang melambai-lambai dia memberitahunya untuk segera mendekati saya.

Jimin menangis, sekali lagi,

"Ya,awak Moonchild !!!"

Taman itu dipenuhi bunyi ketawa dan menangis yang hilang.

Bermula hari ini kita perlu memaafkan kamu dan melangkah ke hadapan untuk mengalu-alukan masa depan, itulah yang dikatakan Jimin yang Taehyung ingat hingga ke hari ini.

~ Akhir ~

You are reading the story above: TeenFic.Net